AB A/S inviterede traditionen tro til fanaften, men denne gang var der fokus på den nye ejerkreds. CEO Erik Stover bød velkommen og opdaterede på arbejdet, cheftræner Patrick Birch Braune talte om det sportslige og Indy Groothuizen, den nye skadede målmand, delte sine oplevelser om tiden i klubben.
Erik fortalte om den nye ejerkreds, der står sammen for at skabe noget stort og smukt. Han oplyste om nye ansættelser og samarbejdsaftaler, der skal optimere alle forhold og lægge nye lag på klubben. AB har en lang historie med stor passion, og ejerkredsen lytter til alle, så de sammen kan blive bedre.
Patrick talte om den store forandring, klubben har gennemgået, og at de tager lange skridt meget hurtigt. Han oplyste om nye træningstider og opgraderede træningsrum, der giver stor værdi på og udenfor banen. Indy delte sin positive oplevelse af AB og den særlige kultur og historiske reference, klubben har.
Siden vinterpausen, har AB har opdateret sin website og det kommunikative udtryk, udviklet nyt merchandise og ansat medarbejdere til kommunikation, salg og optimering af praktiske forhold omkring holdet. Alt dette er et skridt mod at skabe en potentiel superligaklub.
Efter talerne var der spørgsmål fra de fremmødte, herunder om investorerne vil investere mere, hvis det er nødvendigt. Erik svarede, at ejerkredsen vil rejse penge, men også sikre en bæredygtig og god virksomhed. Der er skrevet kontrakter på 4-5 år, og det er ikke umiddelbart planen med yderligere kapitaltilførsel.
Et andet spørgsmål var om klubben havde planer om at indlede samarbejde med en større klub. Ledelsen svarede, at mens de har kontakter i store klubber, vil de ikke forpligte sig til at samarbejde med en større klub. De har deres egen vej, og de vil fortsætte med at være tro til AB’s identitet.
Et tredje spørgsmål var om klubben ville etablere kvindefodbold. Ledelsen svarede, at klubben har planer om at danne et kvindeholde, og at man rigtig gerne ville rykke hurtigere på dette, men at der ikke er fastsat en tidshorisont på en etablering.
Endelig blev ledelsen spurgt om deres planer med sponsorer. Ledelsen svarede, at det ikke kun er pengene, der er vigtige, men i høj grad relationerne. De vil arbejde på at skabe relationer til både lokale og større sponsorer, og også samarbejde med lokale klubber, fordi det er vigtigt for dem.
Fanaftenen kulminerede med en hyggelig snak i loungen mellem nogle af de fremmødte investorer og AB-fans.